Alla inlägg under november 2009

Av Lissie - 27 november 2009 14:15

jaha då var de travbanan igen

den är skoj men även ibland lite jobbig..


    


Av Lissie - 21 november 2009 14:00

Halloj idag fick jag ridas av nattis i paddocken,

jag fick träna på att gå på bettlöst och sen att följa

ryttaren men de var jobbigt jag ville inte riktigt

vara med om de men de gick väl ganska bra...

men sen när vi väl fick fason på de dära då gick de bra...



  

  

              

Av Lissie - 16 november 2009 17:30

Idag fick jag löslongeras med några kompisar i paddocken..

De var kul jag löslongerades med Jerry ,Blíka och Snót de gick bra...

Av Lissie - 5 november 2009 17:45

Vet ni vad?? såklart ni inte vet ..hehe skoja..

men i alla fall för att komma till skott, på kvällen idag

så hörde ja en bil dom ja inte riktigt kunde placera men kände

ändå igen den, så ja fundera en liten stund men sen så såg jag en liten

figur med gult på sig som kom in i hagen och hämta mig när hon väl kom

fram till mig så såg jag att de var cimoné de tyckte jag verka lite konstigt för deras bil skulle ja kunnat

känna igen på nolltid så jag funderade mera medan cim ledde mig framtill grinden sen hörde jag

två röster den ena var liz de visste ja på en gång och den andra kände jag oxå igen men

hade lite svårt och placera den men sen när den rösten tog i mitt grimskaft och gick utifrån

hagen för att vänta på cim så ställde vi oss en bit ifrån hagen och då snosa (nosa) jag på

henne och genast kände jag igen henne de var ju min Äg/matte som jag har vuxit upp med

i alla fall från föl år.. de var kul och träffa henne och de talade jag oxå om för henne

flera ggr genom att pussa på henne och knuffa  på henne m.m så bar de av in till stallet

i den sköna värmen... och där stod vi och småprata med varandra ett tag.. sen

börja hon prata med dom nuvarande mattarna(framtill maj) de prata en massa

de tyckte ja var lite tråkigt så ja buffade på henne och nafsade lite på henne

men hon ville inte lyssna just då men sen senare så lyssna hon och pratade

med mig en stund och sen fortsatte hon och prata med dom andra .. så höll

de på ett tag sen vid ca 18.30 tiden fick ja ett

täcke på mig i fleece som skulle torka mig sen ställdes jag in i boxen och

matte min sa hejdå till mig och de andra ( liz,cim,nat,cas och annica) sen åkte hon

lite senare sen fick jag mat för kvällen... godnatt allihop..





Ovido - Quiz & Flashcards